2018
ápr
20

Szaunaetikett, avagy a szaunázás illemszabályai

Alapvető szabályok

Ahhoz, hogy maximálisan élvezhessük a szaunázás nyújtotta kedvező élettani hatást, testi-lelki megtisztulást, relaxációt, fontos, hogy mindenki betartsa és betartassa az alapvető szaunázási szabályokat. Pár pontban összeszedtük, mire érdemes figyelni szaunázás előtt, után, közben.

Felkészülés a szaunázásra

  • Smink és illatszerek nélkül érkezzünk.
  • Vegyük le az ékszereinket.
  • Lehetőség szerint evés után 1,5-2 órával kezdjük csak el a szaunázást.
  • Éhgyomorra ne szaunázzunk, leeshet a vércukorszintünk, ami nagyon veszélyes lehet.
  • Sportolás, aktív mozgás után pihenjünk 15-30 percet.
  • Ittasan, másnaposan kerüljük a szaunát.
  • Tájékozódjunk a házirendről.

Szabályok, mielőtt bemegyünk

  • Zuhanyozzunk le, és töröljük magunkat szárazra. Ezzel eltávolítottuk a felesleges vegyszert, illatanyagot a testünkről, és felkészítettük a bőrünket az izzadásra.
  • A papucsot és a fürdőruhát hagyjuk kint. A műanyag, ragasztott papucsok a szanuában lévő hőmérsékleten párolognak, és elkezdődik a szintetikus anyag kibocsátásuk. Fürdőruha helyett egy lehetőleg természetes anyagú törölközővel borítsuk csak testünket, hogy a bőrünk lélegezni tudjon.
  • A lehető leggyorsabban menjünk be a szaunába. Ha már kintről látjuk, hogy sokan vannak bent, inkább várjunk, és ne nyissunk be.

Szanunaetikett

Szaunakultúra, ha már bent vagyunk

  • Köszönjünk, foglaljunk helyet. Keressük meg azt a helyet, ahol kényelmesen leülhetünk. A különböző szinteken akár 20-30 Co különbség is lehet, de hatásuk szempontjából mindegy, hogy hol ülünk.
  • Használjunk törölközőt. Mindig legyen alattunk törölköző, higiéniai okokból és a szaunafa védelmében.
  • Tartsuk tiszteletben a többieket, beszélgetésünkkel ne zavarjunk másokat. Kerüljük a politikai, vallási témákat. Ne felejtsük el, ha beszélgetünk, hamarabb elfáradhatunk, ne terheljük ezzel a tüdőnket.
  • Ne vigyünk újságot, könyvet a szaunába. A festékben található vegyszerek kipárologhatnak, melyek kellemetlen szagot árasztanak.
  • Ne tegyünk másokra megjegyzéseket, ne leskelődjünk, ne kritizáljunk.
  • Illóolaj, párásítás előtt kérjük a bent tartózkodók engedélyét. Ha valaki vizet öntött a kályhára, minimum 3 percig nem illik kimenni, hogy a forró gőz jótékony hatását mindenki élvezhesse. Ha szauna olajat használunk, tartsuk be az adagolási szabályokat.
  • Ne együnk, ne igyunk a szaunában. Tilos alkoholos italokat fogyasztani, mert ilyenkor felgyorsul az anyagcserénk, és az alkohol hamarabb fejti ki hatását.
  • Figyeljünk szaunázó társainkra. Ha valaki rosszul lesz, segítsünk neki, hívjunk segítséget!
  • Lassan üljünk, álljunk fel. Ezáltal elkerülhetjük a szédülést és az ájulást, mert a keringésünk könnyebben áll helyre.
  • A szaunaajtót gyorsan nyissuk ki és távozás után csukjuk be.

Jótanácsok, ha már kijöttünk

  • Zuhanyozzunk le a merülő medence használata előtt. Higiéniai szempontból nagyon fontos. A zuhanyzást mindig a szívtől legtávolabbi testrészünk hűtésével kezdjük.
  • Két szaunázás között mindig tartsunk pihenőt, minimum annyit, amennyit bent töltöttünk, de ne legyen több egy nap, mint 3-4 alkalom.
  • Ne kezdjünk azonnal sportolni. Várjuk meg, amíg a keringésünk helyreáll, addig csak sétáljunk, ha mindenképpen mozogni szeretnénk.
  • Pótoljuk a folyadékveszteséget. Igyunk ásványvizet vagy 100%-os gyümölcslét.
Kültéri szauna betonalap nélkül, hogyan?
2018
dec
05

Kültéri szauna betonalap nélkül, hogyan?

A talajcsavar használata

Szeretne egy kültéri szaunát, ám sok a probléma lenne a megvalósítással? Betonozás, földelhordás, várakozás… Mi ajánlunk egy sokkal egyszerűbb megoldást.

Tovább »

Fényterápiával a szezonális depresszió ellen
2016
nov
29

Fényterápiával a szezonális depresszió ellen

Kétféle ember létezik. Van, akinek az őszről a színes levelek, a finom sütőtök, a meleg ruhák és a „bekuckózás” jut eszébe. Mások pedig csak a szürke, borús időt, a vészesen rövidülő nappalokat, a kényelmetlen, réteges öltözködést és a közelgő, fagyos telet társítják az őszhöz. Ha az utóbbi csapatot erősítjük, akkor akár szezonális depresszióban is szenvedhetünk.

Tovább »

Friss megjelenés, egészséges bőr
2016
jún
20

Friss megjelenés, egészséges bőr

A szauna jótékony hatásai

Szaunázni leginkább testünk gyógyítása, lelkünk feltöltése, esetleg betegségek megelőzése céljából szoktunk, pedig akár komplex bőrkezelésként is alkalmazhatjuk. Kényeztesse, kezelje magát Ön is nappalija nyugalmában vagy kertje csendjében! Dőljön hátra, és élvezze, ahogy bőre megfiatalodik, megtelik élettel és egészséggel!

Tovább »

Keressen minket bizalommal!

Kérjük jelölje be az alábbi négyzetet:

Inua szauna kft.

Radnóti 8.

H-9178 Hédervár

Magyarország

+36 30 935 8261

HU 25346691-2-08

Inua szauna üzem, bemutatóterem

Boldogasszony sor 15

H-9178 Hédervár

Magyarország

+36 30 935 6394

HU 25346691-2-08